Voor scholen kunnen de uitgaven van DoeVille een goede aanvulling zijn op de boekencollectie.
Omdat lastige woorden niet worden geschuwd -
daarvoor hebben kinderen immers hun voorlezer/begeleider - en de formulering op rijm prettig in het gehoor ligt,
dragen de boekjes bij aan het fonologisch bewustzijn en de taalontwikkeling in zijn geheel.
Educatief prentenboek Metamorfose is zeer geschikt als voorlees- en/of thema boek in peutergroepen.
T.b.v. plenair voorlezen is het mogelijk om (A3) vertelplaten mee te bestellen.
Van buiten & van binnen leent zich uitstekend als voorlees en/of themaboek in de onderbouw.
Ook bij dit boek zijn (A3) vertelplaten verkrijgbaar!
Van buiten & van binnen II leent zich uitstekend als voorlees en/of themaboek in de onderbouw.
Bij deze softcover is een wire-o vertelboek (30x30cm) beschikbaar!
Lezen moet iets opleveren. Daarover zijn leerkrachten en kinderen het eens.
Bij de taal(ent)ontwikkel-lijn wordt geprobeerd om de verwachtingen van volwassenen en de wensen van kinderen te verenigen in één boek.
Het verhaal van | de aap is een grappig verhaal dat volledig uit eenlettergrepige woorden bestaat.
In eerste instante geschreven voor kinderen die het lezen nog maar kort beheersen.
Het boek is geschikt voor verschillende leesniveau's en motiveert enorm: hoe leuk is het als je nog maar net kunt lezen
en in korte tijd een heel boek uitleest?!
Ten behoeve van taalontwikkeling kan DoeVille worden ingezet in de klas.
Dat kan gaan om maatwerk of een vast programma.
Bij het kartonboekje Metamorfose is een afwisselend voorlees programma ontwikkeld.
Geschikt voor peuterspeelzalen, kinderopvanggroepen en groep 1!
Resultaat boekenproject (groep 3/4): een geweldig boek, geschreven door kinderen uit de onderbouw!
Leuk of enkel nuttig. Wat je er ook van vindt: Lezen is de basis van alles!
"Lezen ondersteunt je bij je ontwikkeling en helpt je te groeien als mens.
Met de kennis en informatie die je binnenhaalt, leer je de wereld beter begrijpen."
Dat schrijft Jelle Jolles, professor Neuropsychologie e.m. (tevens klinisch neuropsycholoog),
in zijn artikel 'Verhalen zijn brandstof voor het brein'.
Lees de samenvatting van dit artikel